Irina: +(371) 26 35 70 67
 Olga: +(371) 25 96 59 12
facebook twitter
Horeogrāfija

Horeogrāfija - stāja, elastība un stils.

Viens no  fiziskām un estētiskām izglītības līdzekļiem ir horeogrāfija, kurā nozīmīgo vietu aizņem dejas un mūzika. Tās veicina mehānisko koordinācijas attīstību , emancipāciju, emocijas, pilnveidojot mehāniskus īpašībus.

Horeogrāfija māca ievērot estētiskās uzvedības noteikumus, veido ķermeņa tēlu koncepciju , izglīto un instills gaumi skaistajām, elegantam, izteiksmīgam kustībam, manierēm, žestiem, pozam.

Horeogrāfija

- Tā ir tieša ietekme uz fizisko attīstību bērniem,
- Rada skaistu figūru,
- Palīdz atbrīvoties no fiziskas invaliditātes,
- Izstrādā fizisko spēku un izturību,
- Veselības uzlabošana,
- Pareizi attīstīta kaulu un muskuļu sistēmu,
- Maksimāli labo nepareizu stāju,
- Palīdz attīstīt savas radošās spējas,
- Māca estētiku un izteiksmi,
- Veicina un attīsta bērna māksliniecisko gaumi.
- Māca bērnus klausīties, uztvert, novērtēt mūziku un attīsta interesi tajā.

horeografijaDejā, bērns parāda savas spējas, viņa kreativitāti, attīsta savu iztēli, radošumu: bērns mācās izveidot plastikāta attēlus. Mijiedarbība sabiedrībā un kolektīva rada pozitīvu ietekmi uz bērna izglītību un ieaudzinā atbildības sajūtu, draudzību, partnerību, kāarī panākumi rada viņam morālo gandarījumu. Deju nodarbības ir labi noņem spriedzi, aktivizē uzmanību, palielinā emocionālo reakciju un palielinā kopējo nodarbinātību un bērna dzīvessparu.

horeografija-v-daugavpilseHoreogrāfijas nodarbības palīdz bērniem novērst psiholoģiskas un muskuļu žokļus, attīstīt ritma izjūtu, pašapziņu, attīstīt izteiksmīgumu, iemācīties pārvietoties saskaņā ar melodijas attēliem, kas ir nepieciešamas skatuves izrādēm, kā arī izkopt savu izturību, pareizu stāju, koordināciju; tas ir nepieciešams ne tikai dejā, bet veselībā kopumā.

Izglītības dejas funkcija  ir efektīva, jo tā visvairāk iekļūst darbi ar emocijām un jūtām, tāpēc deju nodarbības ir organiska daļa no visas mākslas izglītības sistēmas  un estētiskās bērnu audzināšanā.